Popratni program 22. Lutkarskog proljeća

Radionice, seminari i izložbe

ORGANIZACIJA HRVATSKI DOM VUKOVAR

Radionice za djecu : ILUSTRACIJA SLIKOVNICA

Voditelji: muzejski pedagozi Hrvatskog školskog muzeja, Zagreb
Organizatori: Javna ustanova u kulturi Hrvatski dom Vukovar i Gradska knjižnica Vukovar

Izložba fotografija LUTKE²

Autor: Ivan Špoljarec
Produkcija: Međunarodni centar za usluge za usluge u kulturi (MCUK), Zagreb
Organizatori: Javna ustanova u kulturi Hrvatski dom Vukovar i Gradski muzej Vukovar
Otvorenje: Gradski muzej Vukovar (dvorac Eltz), Paviljon 2, ponedjeljak, 3. travnja 2017. u 19 sati
Izložba “Lutke²” (“Lutke na kvadrat”) prikaz je odabranih portreta lutaka koje su tijekom proteklih desetljeća gostovale na PIF-u, bilo kao “glumci” na predstavama ili kao eksponati (artefakti) na izložbama. Živopisni likovi lutaka u kvadratnim okvirima velikog formata “rođeni” su i rađeni u raznim tehnikama, u raznim dijelovima svijeta, u različitim kulturama i vremenima. Oni su mnogo više od pojedinačnih lutaka, jer sadrže i sva obilježja svog kulturološkog i lutkarskog miljea, zato su oni doista “lutke²”. Izložba ujedno želi osvijestiti i naglasiti barem dio širine, šarma, jedinstvenosti i važnosti, pa čak i elitnosti, PIF-a kao trajnog i pouzdanog mjesta susreta i mjesta istinskog (su)života lutaka, lutkara i njihove očarane publike iz cijeloga svijeta. Izložba je stoga i skromna oda lutkama i festivalu.

Izložba je nastavak programa „Od festivala do festivala“, započetog prošle godine, koji ima za cilj predstavljanje lutkarskih festivala u Hrvatskoj.

Izložba OD SLIKOVNJAKA DO VRAGOBE

Autori: Štefka Batinić i Berislav Majhut
Produkcija: Hrvatski školski muzej, Zagreb
Organizator: Javna ustanova u kulturi Hrvatski dom Vukovar
Otvorenje: Hrvatski dom Vukovar, utorak, 4. travnja 2017. u 11 sati
Na 28 panoa, formata 70×100 cm, autori pokušavaju rasvijetliti pojavu i razvoj slikovnica u Hrvatskoj od sredine 19. do sredine 20. stoljeća, dakle, od doba kada se u “Njemačko-hrvatskom rječniku” Ivana Filipovića (1869) njemački pojam “Bilderbuch” prevodio kao “slikovnjak, slikovnica” do 30-ih i početka 40-ih godina 20. stoljeća, kada je najproduktivniji autor tekstova za slikovnice bio novinar Dinko Chudoba, poznatiji pod pseudonimom D. T. Vragoba. Evidentirali su oko 250 slikovnica (danas je taj broj znatno veći) objavljenih u Hrvatskoj do 1945. godine, a analizirali su ih oko 150. Na tom su uzorku obradili 11 tematskih cjelina koje su obrađene u katalogu i prikazane na izložbi. Može se, zapravo, reći da nije riječ o izložbi slikovnica, nego o izložbi o slikovnicama – o njihovim počecima u Hrvatskoj, o povijesnom kontekstu njihova nastanka, o problemima i prilikama nakladnika, o tekstovima i piscima tekstova za slikovnice, o ilustracijama, temama, o nekim negativnim pojavama vezanim uz slikovnice (kao što su komercijalizacija, površnost i slično) – ukratko o jednom pogledu u manje poznat i nedovoljno istražen segment naše kulturne baštine.

FORUM-KAZALIŠTE

Edukacija za stručne suradnike u školama
Voditeljica: Maja Sviben
Organizator: Javna ustanova u kulturi Hrvatski dom Vukovar u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje
Vrijeme održavanja: u petak, 7. travnja 2017. od 16 do 19 sati i u subotu, 8. travnja 2017. od 9 do 13 sati

Cilj edukacije jest upoznati sudionike s metodom forum-kazališta i osposobiti ih da koriste prednosti ove metode u svojem budućem radu sdjecom i mladima. Osim što predstavlja posebnu vrstu kazališta, čija se specifičnost očituje u aktivnom sudjelovanju gledatelja u scenskoj izvedbi, forum-kazalište je također oblik iskustvene i participativne edukacije koji svoje sudionike stavlja u aktivan odnos prema temi i/ili problemu kojim se članovi edukacijske skupine bave, tj. izravno ih, sudjelovanjem u igranoj dramskoj situaciji, uključuje u zauzimanje stavova te promišljanje i rješavanje prikazanih problema. Forum-kazalište prije svega je namijenjeno ne-glumcima i za sudjelovanje u njemu ne traži se nikakva posebna glumačka sposobnost.
Radionicom se polaznicima/icama želi približiti forum-kazalište kao oblik osvještavanja i osposobljavanja djece i mladih, kao oblik koji potiče dijalog i nenasilnu komunikaciju te omogućuje da se čuju glasovi onih koji su u današnjem društvu često zapostavljeni i/ili marginalizirani.